• Home
  • |
  • Blog
  • |
  • Waarom mijn moeder geen online zichtbaarheid nodig had voor een volle praktijk

december 8, 2020

Waarom mijn moeder geen online zichtbaarheid nodig had voor een volle praktijk

En wij, gewone stervelingen, wel.

Mijn moeder was natuurgeneeskundig therapeute. De beste die ik kende, maar misschien was ik niet helemaal objectief 😉. Toch was ik niet de enige die dat vond. Zeker niet nadat ze ooit iemand uit een rolstoel hielp uit een klein dorp. Dat ging natuurlijk als een lopend vuurtje, zelfs door omliggende dorpen. Dus kreeg ze meer en meer patiënten uit die regio en daarna daar weer vrienden en familie van, vanuit het hele land. Zo was die ene, uitzonderlijke, gebeurtenis, genoeg om te zorgen dat ze niets aan marketing hoefde te doen. Ze had genoeg aan mond-tot-mond reclame.

Geen levende legende
Nu weet ik niet hoe het met jou zit, maar met mijn werk help ik geen mensen uit hun rolstoel en word ik dus ook niet zo snel een soort levende legende. Bovendien zijn de tijden veranderd en zoeken mensen nu veel meer online naar oplossingen voor hun problemen. Het aanbod is veel groter, doordat bijna iedere coach of therapeut tegenwoordig online zichtbaar is. En mensen hebben veel langer de kans om te ‘shoppen’ bij verschillende mensen. Naast dat dus meestal de resultaten vaak wat minder spectaculair zijn dan destijds bij mijn moeder, is het dus moeilijker om op te vallen tussen alle anderen en mag jij je dus ook veel meer laten zien en onderscheiden.

Blonde haren en een engelachtige verschijning

Als mijn moeder wel online zichtbaar was geweest, was ze automatisch al een eind op weg geweest in haar ‘personal branding’ vanwege haar verschijning. Ze had witblond haar en een uitstraling die door veel mensen als ‘engelachtig’ werd omschreven. Ook daarin moeten de meesten van ons iets meer moeite doen. Want opvallen in de menigte valt vaak nog niet mee. Neem mij: Er zijn zo veel schrijfcoaches. En dan ook nog eens veel met (gewone, geen witte) blonde lange haren. Dus moet ik andere dingen laten zien om wat meer op te vallen. (Sowieso is ‘personal branding’ meer dan alleen je uiterlijk, maar dat leg ik nog weleens uit). Waarschijnlijk is dat voor jou net zo. Er zijn niet veel mensen die alleen qua uiterlijk of uitstraling onmiddellijk enorm opvallen. Dus mogen we andere dingen doen, en ons daarin veel laten zien, om ons te onderscheiden.

Weerstand

Toch hoor ik nog vaak over weerstand tegen online zichtbaar zijn. Als je dat ook hebt, onderzoek dan eens wat daaronder zit. Vaak is het angst. En dan ook nog niet eens angst van nu, maar van vroeger. Toen je ooit veroordeeld werd op echt jezelf zijn. En ja, de kans dat iemand ‘iets’ van je vindt is natuurlijk groter als je je online laat zien. MAAR: de kans dat veel mensen je leuk gaan vinden ook. En dat ze je gaan volgen als ze je leuk vinden ook. Dat ze je gaan vertrouwen. En dan klant worden. Dus wat is belangrijker voor je: de mening van mensen waar je toch niets mee hebt, of van mensen waarbij je je thuis voelt. Het grappige is namelijk – ik zeg het vaker, ik weet het, maar het is ook zo belangrijk – dat jij als je jezelf echt gaat laten zien, mensen aan gaat trekken die bij je passen. Ook klanten. En dat je dan dus, hoe verder je in dat proces zit, steeds meer mensen aan gaat trekken waar je blij van wordt. Hoe gaaf is dat?

2020 is bijna voorbij. Een jaar waarin heel veel mensen een transformatie hebben doorgemaakt. Een jaar waarin velen van ons – min of meer gedwongen – in een coconnetje mochten verkeren. Mag 2021 dan het jaar gaan worden waarin de echte vlinder tevoorschijn komt?

Wil jij echt gaan knallen in 2021? Wil jij je online zichtbaarheid een ‘boost’ geven, je bedrijf laten groeien en klanten aan gaan trekken die echt bij je passen? Doe dan 18 december mee met mijn laatste webinar van dit jaar. Schrijf je hier in.

gerelateerde berichten


De kracht van anders zijn

Vrouwen magie: Waarom onze grootste kracht ook onze grootste valkuil is

Zie jij je ideale klant beter dan ze zichzelf ziet?

Je superpowers: Alles wat er niet mocht zijn

Laat een berichtje achter


Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}