Niet commercieel zijn als marketingstrategie

Ik hoor je hersenen af en toe bijna kraken als je weer eens zo’n gekke titel van mij leest. ‘Huh, wat bedoelt ze nu weer?’ Ik zal het je uitleggen.

Mensen hebben weleens aan mij gevraagd of ik mezelf geen copywriter moet noemen. Mijn ferme antwoord daarop: Nee! Het zal aan mij liggen, maar ik krijg bij de term copywriter een beeld in mijn hoofd van een gladde vent, met een rode, glimmende sportauto, met dubbele uitlaat en leren bekleding. Zo een die een koelkast kan verkopen aan een Eskimo door op de juiste knoppen te drukken in de teksten die hij schrijft*. Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker de mensen die met mij werken, helpen om zichzelf beter in de markt te zetten. Ik wil ze ook helpen zichzelf te verkopen, maar dan wel als zichzelf.

Voor hoogsensitieve ondernemers, heeft dat meestal niet veel te maken met mensen dingen ‘aansmeren’ die ze niet nodig hebben. Wij willen mensen helpen, geen poot uitdraaien. Dus ben ik niet zo commercieel ingesteld, maar daardoor ook juist weer wel. Volg je me nog? Mijn eigen marketingstrategie en dus ook die voor jou, is diensten ‘verkopen’ door jezelf te verkopen, precies zoals je bent. Zodat mensen je leuk gaan vinden, je gaan vertrouwen, omdat jij jezelf echt laat zien. Geen gladde nep versie van jezelf, maar de echte, de pure versie.

Mag je daar dan dik geld mee gaan verdienen? Jazeker, van mij wel. Net wat jij wilt. Maar wel als jezelf, dat hou je tenminste vol. Maskers en filters vallen vroeg of laat af en dan val jij door de mand. Ik wil jou laten zien zoals jij bent. Zo mooi en leuk als je werkelijk bent. Uniek, geen commerciële eenheidsworst. Mensen moeten zaken willen doen met jou, niet met je copywriter. Dus help ik je je teksten schrijven, maar wil ik dat wel samen doen met jou. Ik wil dat mensen jouw stem horen als ze je teksten lezen, dat mensen jou herkennen. Dat kan ik niet zonder jou, dat is een gezamenlijke prestatie.

Wil jij ook graag zo’n marketing strategie, die niet commercieel is, maar stiekem toch wel? En kun je hulp gebruiken bij je teksten? Kijk dan eens bij mijn aanbod of neem contact met me op. Je kunt tegenwoordig zelfs op die hele opvallende, groene knop “Mail mij direct’ klikken, helemaal makkelijk!
Ik help je met liefde!

* Nu moet je als je jezelf wel copywriter noemt, niet beledigd zijn. Wat er zich bij die term in mijn hoofd afspeelt, zegt niets over jou of over de term, het zegt alleen iets over mijn fantasierijke brein en door die associatie zou ik mezelf niet zo kunnen noemen. En nu ik toch bezig ben: Een rode sportauto is ook best mooi 😉

1 Reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *