Hoe simpel kan verkopen zijn?

Ik wilde gaan bloggen over het succes van mijn ‘Eigenwijze blogworkshop’ vorige week, want wat was het gaaf! Zes dames, allemaal met de overtuiging dat ze niet konden bloggen/schrijven en allemaal gingen ze met minimaal één blogbericht naar huis. Natuurlijk kwamen er blokkades en angsten voorbij, maar het verbaasde mij zelfs soms hoe een simpele vraag of kleine aanwijzing weer beweging bracht! Maar goed, ik zeg niet voor niets dat ik daarover WILDE schrijven, want er kwam vandaag iets voorbij wat ik nóg liever met jullie wil delen!

Soms is verkopen zo simpel

Ik kreeg vandaag namelijk een mailtje van het autoverhuurbedrijf waar wij altijd onze auto huren in de zomer. Ja, wij zijn van die suffe types die bijna ieder jaar naar hetzelfde heerlijke Griekse eiland op vakantie gaan. Vind ik fijn, hoef ik me niet eerst zorgen te maken waar de supermarkt is, wat het beste restaurant is, of ik alles wel weet te vinden. Heerlijk voor een stresskipje! En onze kids blijken het ook fantastisch te vinden. Kinderen (tenminste, de onze) houden van voorspelbaarheid. Ze weten waar ze slapen, dat ze een leuk balkon hebben om te spelen, welke stranden ze fijn vinden, waar de zee ondiep is, zodat ze zo het water in kunnen, heerlijk! En zelfs manlief heeft ondertussen toegegeven dat Samos wel een erg fijn eiland is en dat het heel prima is om daar echt tot rust te komen. Het moment dat je je voeten op de grond zet en denkt ‘Hmm, thuis!’.

Maar ik dwaal af, sorry, is mijn enthousiasme. Ik zat al bijna op het strand ;-). Ik kreeg dus een mail van het verhuurbedrijf met wat simpel nieuws over een nieuw type auto in het assortiment. Nu kan die nieuwe auto me niet veel schelen, maar dacht ik wel gelijk: ‘Oh ja, ik zou nog mailen voor een offerte!’ Uiteraard stond er een linkje in de mail en Hoppa, 2 minuten later had ik gemaild.

Blijf van jezelf laten horen

Zo simpel kan het ook zijn voor jouw klanten als jij zeer regelmatig van je laat horen. ‘Oh ja, ik wilde nog mailen om een gratis adviesgesprek aan te vragen!’ en ze beantwoorden je mail, of klikken op het linkje naar je site. Dit is zeker niet de enige reden om je klanten te mailen (dat kun je al supersimpel doen door steeds je blogberichten te versturen, zoals ik wekelijks doe), maar wel een hele belangrijke. Je zorgt dat jij de eerste blijft waar ze aan denken. Je blijft, zoals business coaches het zo graag zeggen: On top of mind.

Moet het dan wekelijks?

Nee, wekelijks is voor sommigen nog wat veel, hoewel ik er wel een voorstander van ben. Maar begin eens met iedere twee weken. Je zult zien dat je steeds makkelijker gaat schrijven, er meer lol in krijgt en steeds dichter bij je inspiratie komt, waardoor je waarschijnlijk zelfs wekelijks kunt gaan schrijven.
Het belangrijkste is en blijft dat je regelmatig wat waardevols van je laat horen. Want waarde bieden, dat hoort natuurlijk wel bij goede marketing! Moet je alleen ook niet te angstig van worden, want als jij je kennis deelt, geef je altijd waarde voor je ideale klant. Dus klim vaker in de pen, wie weet wie er denkt: ‘Oh ja, die moest ik nog even mailen!’

Heb je er nu toch moeite mee, laat je het me dan weten? Stuur een mailtje naar me via de knoppen op mijn site, de roze op de pagina’s van mijn blogcoaching bijvoorbeeld, of de groene op de andere pagina’s. En als je die nu niet kunt vinden, kan het altijd nog via mijn contactpagina!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *