(Ver)Wonderlijke content voor je blog of nieuwsbrief

Ik herinner me de veilige hand van mijn zus, de bloemetjes om me heen, de vlinders die ik met mijn ogen volgde. Nooit ging het mis, terwijl ik niet keek waar ik liep. Als kleutertje had ik namelijk een ‘geleidezus’. Ik verwonderde me over alles, dus ik had iemand nodig die me bij de hand nam en me behoedde voor botsingen en valpartijen. Mijn zorgzame grote zus nam die taak liefdevol op zich.

Dat verwonderen doe ik nog steeds, maar meestal in wat veiligere mate. Hoewel laatst de lucht onderweg naar huis zo adembenemend mooi was, dat ik bijna niet meer op de weg kon letten. Ik had alleen geen ‘geleidezus’ bij me, dus ik kon mezelf net op tijd weer bij de les roepen.

Verwonderen is sowieso een prachtige eigenschap, hoe meer wonderen je ziet, hoe dankbaarder je immers bent. Waarschijnlijk had je er alleen nog niet bij stilgestaan dat het je ook kan helpen bij het bloggen. Verder lezen →

Bloggen een kwestie van mindset?

Mindset… Het woord zou je ondertussen je neus uit kunnen komen. Iedere ‘goeroe’ gebruikt het te pas en te onpas en dan zou ik je vertellen dat ook bloggen een kwestie van de juiste mindset is? Nee toch?

Ja dus, sorry! In zekere zin heeft met regelmaat bloggen namelijk alles te maken met je mindset. Als jij je makkelijk laat beïnvloeden door alles wat er om je heen gebeurt, kun je heel veel redenen vinden om bloggen uit te stellen of zelfs helemaal niet te bloggen. Zo kreeg ik vanochtend toen ik net met mijn vingers boven het toetsenbord zat, een appje van een klant of het me lukte vandaag de teksten voor haar website nog te versturen, omdat de website binnenkort live gaat en ze de tijd wilde hebben om nog zaken aan te passen. Ik ben gelijk voor haar aan de slag gegaan, MAAR ik zit nu ook nog braaf te bloggen, omdat ik dat nu eenmaal ingepland had voor vandaag.Verder lezen →

De makkelijkste marketingtool

Mijn telefoon geeft een ‘Pling!’, het Messenger icoontje komt in mijn scherm. ‘Hé lieve Nadia, ik zag net je berichtje. Hoe gaat het nu echt met je?’ Ongeveer met deze woorden begonnen meerdere mooie contacten. Mensen die echt in mij geïnteresseerd waren. Ze begonnen geen gesprekje om mij iets te verkopen, maar waren oprecht geïnteresseerd in mij en mijn verhaal van dat moment. Soms hebben deze mensen wel wat te verkopen en blijkt na een tijdje fijn contact dat het erg aansluit bij mijn behoefte. De kans dat ik dan wat koop of afneem bij iemand met die ik al heb leren kennen en vertrouw is vele malen groter dan bij degenen die het hardste roepen dat ze iets te verkopen hebben.

Marketing, PR, jezelf verkopen, het is (nog) niet mijn grootste talent. Ik weet dat ik zeker niet de enige ondernemer ben die anderen makkelijker verkoopt dan mijzelf. Heeft iemand mij succesvol geholpen, dan prijs ik die graag aan en ik denk dat ik op deze manier bijvoorbeeld mijn business coach, Veronique Prins, al aan verschillende klanten heb geholpen. Bovenstaand voorbeeld geeft aan dat we altijd een ‘marketingtool’ in huis hebben Verder lezen →

Serieus? Nu pas?

Wat iedere ondernemer zou moeten hebben en ik nog niet had.

Oké, ik ga het toegeven, ik moet gewoon met de billen bloot… Ik had het nog niet. Echt niet. In mijn business toch best wel dom, maar ik was eigenwijs. Ik had geen content kalender. Ik vertrouwde op mijn creatieve brein. Het zou vast dagelijks wel iets oplepelen. Op zich had ik geen ongelijk. Ik kan iedere dag wel iets verzinnen om over te schrijven, maar toch…Verder lezen →

Lees dit NIET als je van pijn houdt

Sommige mensen houden van pijn. Ik behoor zeker niet tot die groep. De mondhygiëniste heeft me dat net weer – letterlijk – pijnlijk duidelijk gemaakt. Waarom het zo pijnlijk was? Omdat ik laks ben geweest. Omdat ik best wist dat ik moest flossen, maar het toch weer eens niet gedaan had. Ik voelde de noodzaak niet. Was braaf begonnen, maar toen was het flosdraad een keer op en daar ging ik weer. Net als bij buikspieroefeningen: als ik begonnen ben en één dag oversla, dan pak ik het niet meer op.

Zo is het voor veel ondernemers ook met bloggen. Ze willen wel, maar ze zien de noodzaak niet. Verder lezen →

Oogkleppen op en gaan!

Een Duplo vliegtuig dat uit elkaar ligt, een Hulk actiefiguur, een half in een auto omgebouwde Transformer. Zomaar een greep uit wat ik zie als ik recht vooruit kijk nu. Kijk ik naar links, dan zie ik een knuffel naast mij op tafel liggen en rechts liggen stiften. Mijn kinderen hadden zin om vanochtend, toen ze hun boterham op hadden, al te spelen. Ik vond het prima, liever dat dan steeds met hun neus voor een schermpje. Dat schermpje had alleen wel heel wat minder troep gegeven, denk ik nu.

Dit wordt geen verhaal over wat een enorm goede moeder ik ben, dat mijn kinderen niet op de tablet wilden vanochtend, dat willen ze namelijk vaak genoeg wel en soms ook te lang. Het wordt ook geen verhaal over wat voor een slechte huisvrouw ik ben, hoewel ook daar een kern van waarheid in zit. Iemand zei laatst tegen mij: “Ze hadden mij moeten leveren met een huishoudster erbij.” In die categorie val ik helaas ook.

Wat is dan wel de moraal van dit verhaal? Dat ik ondanks de troep om mij heen zit te bloggen. Verder lezen →

AU!

Leg jij je vinger op de zere plek van je ideale klant?

Afgelopen vrijdag werd er een artikel van mij geplaatst dat 15000 (ja, vijftien duizend, ik was ook verbaasd) keer gelezen werd op de eerste dag. Het was een artikel dat ik ineens moest schrijven, zo’n artikel dat recht uit mijn hart kwam en waarbij ik niet aan marketing dacht (zoals de meeste van mijn artikelen voor Nieuwetijdskind magazine). Veel mensen lieten me weten dat het HUN verhaal was, dat ik had beschreven, zo herkenbaar vonden ze het.

Niet mijn doelgroep
Nu ging dit artikel over crises bij hooggevoelige mensen, dus had het maar zijdelings met mijn doelgroep (hooggevoelige ondernemers) te maken. Bij mij is dat ook niet altijd het (belangrijkste) doel, ik ben nu eenmaal een schrijfster en ik moet soms delen. Ik heb er wel wat potentiële klanten aan over gehouden, maar het was natuurlijk een ‘conversie kanon’ geweest als dit volledig mijn doelgroep was geweest! Uiteraard dacht ik toen weer aan jullie. Wat kan ik hiervan met jullie delen, zodat jullie zelf kunnen gaan zorgen voor ‘conversie k
anonnen’?Verder lezen →

Welk verschil maak jij eigenlijk?

Gisteren hoorde ik op de radio een liedje dat ik alweer bijna vergeten was: Zij maakt het verschil van de Poema’s. In dit liedje zingen ze erover dat eigenlijk geen enkel lied kan beschrijven wat hun geliefde voor hen doet. Alles is al eens gezegd, ieder gevoel al eens bezongen, maar niets doet recht aan het effect dat haar aanwezigheid heeft op zijn leven. Het enige dat echt klopt bij zijn gevoel, zijn de woorden: Zij maakt het verschil.

Bekijk ik de betekenis van dit liedje door mijn ondernemers- en schrijversbril, dan is dit precies het effect dat de meeste ondernemers, vooral coaches en therapeuten, op hun klanten, cliënten of patiënten willen hebben. Het verschil maken, zodat hun leven beter wordt, makkelijker wordt, fijner wordt. Zorgen wegnemen. Iemand leren omgaan met stress. Mensen beter leren slapen. Mensen beter leren eten en bewegen. Mensen hun rust en energie teruggeven. Is het niet fantastisch als jij degene kan zijn die de verandering inzet? Die het verschil maakt op het leven van degene met wie je werkt?

Ik ben ervan overtuigd dat je dat in je hebt, het verschil maken. Levens positief beïnvloeden. Maar vanuit mijn vakgebied gezien: Stralen je teksten dit ook uit? Verder lezen →