Oogkleppen op en gaan!

Een Duplo vliegtuig dat uit elkaar ligt, een Hulk actiefiguur, een half in een auto omgebouwde Transformer. Zomaar een greep uit wat ik zie als ik recht vooruit kijk nu. Kijk ik naar links, dan zie ik een knuffel naast mij op tafel liggen en rechts liggen stiften. Mijn kinderen hadden zin om vanochtend, toen ze hun boterham op hadden, al te spelen. Ik vond het prima, liever dat dan steeds met hun neus voor een schermpje. Dat schermpje had alleen wel heel wat minder troep gegeven, denk ik nu.

Dit wordt geen verhaal over wat een enorm goede moeder ik ben, dat mijn kinderen niet op de tablet wilden vanochtend, dat willen ze namelijk vaak genoeg wel en soms ook te lang. Het wordt ook geen verhaal over wat voor een slechte huisvrouw ik ben, hoewel ook daar een kern van waarheid in zit. Iemand zei laatst tegen mij: “Ze hadden mij moeten leveren met een huishoudster erbij.” In die categorie val ik helaas ook.

Wat is dan wel de moraal van dit verhaal? Dat ik ondanks de troep om mij heen zit te bloggen. Verder lezen →

AU!

Leg jij je vinger op de zere plek van je ideale klant?

Afgelopen vrijdag werd er een artikel van mij geplaatst dat 15000 (ja, vijftien duizend, ik was ook verbaasd) keer gelezen werd op de eerste dag. Het was een artikel dat ik ineens moest schrijven, zo’n artikel dat recht uit mijn hart kwam en waarbij ik niet aan marketing dacht (zoals de meeste van mijn artikelen voor Nieuwetijdskind magazine). Veel mensen lieten me weten dat het HUN verhaal was, dat ik had beschreven, zo herkenbaar vonden ze het.

Niet mijn doelgroep
Nu ging dit artikel over crises bij hooggevoelige mensen, dus had het maar zijdelings met mijn doelgroep (hooggevoelige ondernemers) te maken. Bij mij is dat ook niet altijd het (belangrijkste) doel, ik ben nu eenmaal een schrijfster en ik moet soms delen. Ik heb er wel wat potentiële klanten aan over gehouden, maar het was natuurlijk een ‘conversie kanon’ geweest als dit volledig mijn doelgroep was geweest! Uiteraard dacht ik toen weer aan jullie. Wat kan ik hiervan met jullie delen, zodat jullie zelf kunnen gaan zorgen voor ‘conversie k
anonnen’?Verder lezen →

Welk verschil maak jij eigenlijk?

Gisteren hoorde ik op de radio een liedje dat ik alweer bijna vergeten was: Zij maakt het verschil van de Poema’s. In dit liedje zingen ze erover dat eigenlijk geen enkel lied kan beschrijven wat hun geliefde voor hen doet. Alles is al eens gezegd, ieder gevoel al eens bezongen, maar niets doet recht aan het effect dat haar aanwezigheid heeft op zijn leven. Het enige dat echt klopt bij zijn gevoel, zijn de woorden: Zij maakt het verschil.

Bekijk ik de betekenis van dit liedje door mijn ondernemers- en schrijversbril, dan is dit precies het effect dat de meeste ondernemers, vooral coaches en therapeuten, op hun klanten, cliënten of patiënten willen hebben. Het verschil maken, zodat hun leven beter wordt, makkelijker wordt, fijner wordt. Zorgen wegnemen. Iemand leren omgaan met stress. Mensen beter leren slapen. Mensen beter leren eten en bewegen. Mensen hun rust en energie teruggeven. Is het niet fantastisch als jij degene kan zijn die de verandering inzet? Die het verschil maakt op het leven van degene met wie je werkt?

Ik ben ervan overtuigd dat je dat in je hebt, het verschil maken. Levens positief beïnvloeden. Maar vanuit mijn vakgebied gezien: Stralen je teksten dit ook uit? Verder lezen →

3 tips om een salespagina te schrijven die werkt

Heb je hard gewerkt aan je productaanbod, de perfecte workshop of training bedacht, moet je ook nog eens een salespagina schrijven. De moed zakt je alweer in de schoenen. Maar je besluit je schouders eronder te zetten en schrijft een salespagina waarvan jij denkt dat hij staat als een huis. Klein detail: niemand koopt je product! Je vraagt je af hoe dat nu toch kan komen.Verder lezen →

Ja, maar is mis het ideale…

Wacht jij ook altijd op het perfecte moment?

Ik was aan de wandel afgelopen weekend. Ik was op zoek naar rust en vroeg me onderweg af of ik die wel ging vinden met het geluid van zoveel speedboten om me heen. Wij wonen vlakbij het water en in de zomer is dit een geliefd watersport gebied. Naast alle speedboten hoorde ik gelukkig ook krekels. Ik verwonderde me erover dat hun geluid in Nederland zo anders klinkt dan van de krekels in mijn favoriete vakantieland Griekenland. Waar ze daar bijna klinken als een koor van tjirpende vogels, klinkt de enkele krekel hier meer als een mini mitrailleur ‘TRR TRR TRR’. Ik voelde de wind op mijn huid en verbaasde me erover dat die zowel warm als koel tegelijk voelde.

Ik dacht erover om, als ik een mooi plekje vond, even te gaan schrijven. Gewapend met mijn schrijfblok, ging ik dus onderweg naar mijn ‘bestemming’, een rustiger stukje bij het water. Toen mijn aandacht getrokken werd door wat koeien die lagen te luieren in de zon, besloot ik even van de gebaande paden af te wijken. Koeien in het zand bij het water, die wilde ik wel even van dichterbij bekijken. Ik kwam niet te dichtbij om hun rust niet te verstoren en omdat ik ze stiekem altijd wel erg groot vind. Dichtbij de koeien zitten was dus geen optie. Ik weet dat ze nieuwsgierig zijn en had geen zin in snuffelende koeien om me heen terwijl ik schreef. Ik besloot langs het water verder te lopen, op zoek naar het ideale plekje.Verder lezen →

Italiaanse taferelen in een Duitse keuken

Laatst ging ik met mijn man heerlijk een avondje uit eten bij een pizzeria in Duitsland, waar wij vlakbij wonen. Het was druk en de serveerster bood meerdere keren haar verontschuldigingen aan dat het allemaal lang duurde en niet alles volgens plan verliep.
Op een gegeven moment kwam ze zelfs melden dat het allemaal nog wat langer zou duren. De koks hadden onenigheid gehad en de Italiaanse kok was weggestormd! Ik vond het grappig, ondanks mijn knorrende maag, dat zijn Italiaanse temperament ook in Duitsland niet gesust was. Bovendien komen mensen juist voor dat authentieke Italiaanse in zo’n restaurant. Zonder deze temperamentvolle kok zou het restaurant vast minder goed lopen.

Ik zag daar een les voor ondernemers in. Verder lezen →

Het loslaten van jouw ‘kindje’

Onze oudste heeft een vriendje te logeren. Dikke pret hier in huis. Vanochtend kwam ik beneden en lagen ze, met mijn jongste ernaast, heerlijk samen op een kleedje wat filmpjes te kijken. Na het ontbijt hadden ze een idee: Samen naar de ‘grote speeltuin’ hier in de buurt. Onze oudste en zijn vriendje zijn zeven, maar de jongste is pas vijf. Ze moeten dan een (niet erg drukke) weg oversteken en zijn een flink eind uit mijn zicht. Voor de jongens is het een mooie stap, mogen ze toch zomaar zo’n eind zelf erop uit! Wat een vertrouwen heeft mama dan in ze. Maar voor mij viel het niet mee. Zou het wel goed gaan?Verder lezen →

Zo’n flow dat je niet doorhebt dat je huis onderloopt

Vanochtend zat ik lekker te schrijven aan mijn nieuwe weggever. Ik vind namelijk dat mijn oude weggever (taaltips) niet 100 % past bij mijn onderneming. Natuurlijk wil ik jullie graag helpen om minder taalfouten te maken, maar ik wil jullie vooral helpen om krachtige, rakende teksten te schrijven. Ik wil jullie inspireren en helpen om betere blogs en nieuwsbrieven te schrijven. Of een site die echt bij jou past, die weergeeft wie jij bent.

Maar goed, ik dwaal af. Ik zat dus heerlijk in mijn flow, lekker muziekje op, toen ik ineens een gek geluid hoorde, ergens achter mijn muziekje, het leek wel …. – Ineens schoot mijn brein in de alarm stand – gedruppel! Ik liep naar de gang en ja hoor, er drupte water! Naar beneden! Verder lezen →

Niet commercieel zijn als marketingstrategie

Ik hoor je hersenen af en toe bijna kraken als je weer eens zo’n gekke titel van mij leest. ‘Huh, wat bedoelt ze nu weer?’ Ik zal het je uitleggen.

Mensen hebben weleens aan mij gevraagd of ik mezelf geen copywriter moet noemen. Mijn ferme antwoord daarop: Nee! Het zal aan mij liggen, maar ik krijg bij de term copywriter een beeld in mijn hoofd van een gladde vent, met een rode, glimmende sportauto, met dubbele uitlaat en leren bekleding. Zo een die een koelkast kan verkopen aan een Eskimo door op de juiste knoppen te drukken in de teksten die hij schrijft*. Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker de mensen die met mij werken, helpen om zichzelf beter in de markt te zetten. Ik wil ze ook helpen zichzelf te verkopen, maar dan wel als zichzelf.

Verder lezen →

Waarom ik bij de een wel koop en bij de ander niet

Op Facebook volg ik meerdere mensen die ongeveer hetzelfde doen. Of het nu coaches zijn, voedingsdeskundigen of verkopers van etherische oliën, er zijn nu eenmaal best veel mensen die hetzelfde beroep hebben. Dat wil alleen niet zeggen dat ze zich ook hetzelfde profileren! De een is ontzettend zichtbaar, maar wekt bij mij wat irritatie op, de ander zijn snoet zie ik dagelijks en dat stoort me totaal niet. De een vind ik ontzettend lief, maar verkoopt zichzelf niet, waardoor ik niet koop. De ander ken ik nauwelijks, maar is op het juiste moment op de juiste plek aanwezig voor mij, met de juiste informatie, zodat ik wel koop. Het draait voor mij om een aantal punten:Verder lezen →