AU!

Leg jij je vinger op de zere plek van je ideale klant?

Afgelopen vrijdag werd er een artikel van mij geplaatst dat 15000 (ja, vijftien duizend, ik was ook verbaasd) keer gelezen werd op de eerste dag. Het was een artikel dat ik ineens moest schrijven, zo’n artikel dat recht uit mijn hart kwam en waarbij ik niet aan marketing dacht (zoals de meeste van mijn artikelen voor Nieuwetijdskind magazine). Veel mensen lieten me weten dat het HUN verhaal was, dat ik had beschreven, zo herkenbaar vonden ze het.

Niet mijn doelgroep
Nu ging dit artikel over crises bij hooggevoelige mensen, dus had het maar zijdelings met mijn doelgroep (hooggevoelige ondernemers) te maken. Bij mij is dat ook niet altijd het (belangrijkste) doel, ik ben nu eenmaal een schrijfster en ik moet soms delen. Ik heb er wel wat potentiële klanten aan over gehouden, maar het was natuurlijk een ‘conversie kanon’ geweest als dit volledig mijn doelgroep was geweest! Uiteraard dacht ik toen weer aan jullie. Wat kan ik hiervan met jullie delen, zodat jullie zelf kunnen gaan zorgen voor ‘conversie k
anonnen’?

Hoe herkenbaar schrijf jij?
De gouden tip zit hem in de herkenbaarheid. Kennelijk herkenden velen zich volledig in wat ik schreef. Ik denk dat veel kansen om je klant aan te spreken onbenut blijven omdat je ofwel niet precies weet in welke pijn je klant zit – dus niet volledig de taal van je klant spreekt –, ofwel niet met de jodium in de buurt van de wond van je klant durft te komen, omdat je bang bent dat het prikt. Je moet je afvragen hoeveel verder je potentiële klant van huis raakt als je hem de straat op stuurt met een vuile wond? Zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden. Als jij niet precies op de pijn van je ideale klant durft te drukken, zal deze niet bij je starten. Wat nu als jij de perfecte oplossing hebt voor zijn pijn? Dan is het toch eeuwig zonde als je hem de kans ontzegt bij jou te komen?

Duik erin
Duik daarom in de pijn van je ideale klant. Het geeft niet als het tijdelijk wat meer pijn doet, ontsmetten van een wond doet ook even pijn, maar daarna gaat het snel beter. Zorg dat je weet wat er speelt, zorg dat je weet hoe diep de pijn is én hoe jij kunt zorgen dat het beter wordt. Als jij het voor elkaar krijgt om verhalen te schrijven waarvan jouw klanten denken ‘Dat is mijn verhaal!’, dan heb je ze al half binnen. Vind je het moeilijk om te weten wat er in het hoofd van je ideale klant omgaat? Zorg dan dat je ze vaak spreekt, ga naar seminars waar je ze ontmoet, ga naar bijeenkomsten, luister echt naar ze en noteer later wat je gehoord hebt. Blog erover, of probeer ook binnen te komen bij een online magazine dat past bij jouw doelgroep.

Hulp nodig?
Zit het talent om te schrijven echt niet in je? Heb je er een hekel aan? Krijg je je woorden niet op papier? Zit je hoofd al veel te vol? Check dan eens bij mij of ik de taal van jouw ideale klant spreek! Ik schrijf voor allerlei coaches en therapeuten en heb ervaring met schrijven over hooggevoeligheid, burn-out, kinderen die net even wat meer moeite hebben om mee te draaien in de huidige maatschappij, paardencoaching, kindercoaching, Bach Bloesems, jeugdzorg, et cetera. Vraag een gratis en vrijblijvend Skype- of telefoongesprek aan als je wilt weten of we een match zijn. Dat kan via mijn contactpagina of via de groene knop op deze site.
Ik help je met liefde!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *