3 tips om een salespagina te schrijven die werkt

Heb je hard gewerkt aan je productaanbod, de perfecte workshop of training bedacht, moet je ook nog eens een salespagina schrijven. De moed zakt je alweer in de schoenen. Maar je besluit je schouders eronder te zetten en schrijft een salespagina waarvan jij denkt dat hij staat als een huis. Klein detail: niemand koopt je product! Je vraagt je af hoe dat nu toch kan komen.

Wat zie ik veel gebeuren?

Je hebt van je business coach gehoord dat je de pijn van je ideale klant moet aanspreken. Dus jij hebt daarvoor hard je best gedaan. Toch herkent blijkbaar je ideale klant zich niet in jouw woorden. Soms zijn mensen te voorzichtig, willen ze niet al te diep op de ‘pijn’ ingaan. Misschien wordt iemand er wel verdrietig van en verdwijnen ze van je site. Vaak zijn mensen ook te algemeen in hun bewoordingen. Waarschijnlijk hopen ze een bredere doelgroep aan te spreken, maar uiteindelijk spreken ze niemand aan, omdat niemand zich echt begrepen voelt.

Je hebt ook geleerd dat je het beoogde resultaat moet laten zien, dus je lepelt braaf wat resultaten op. Maar kloppen die ook bij de pijn van je beoogde klant? Is het resultaat dat jij beschreven hebt de oplossing voor het probleem? En ook hierbij: Spreekt het echt aan? Is het niet te algemeen, te oppervlakkig, te voorzichtig? En onderscheid jij je van je collega’s? Wat maakt jouw aanpak uniek, laat je dat ook zien?

3 tips om een salespagina te schrijven die wél werkt

  1. Leef je in in de ‘pijn’.

    Kruip echt in het hoofd van je klant. Wat voelt hij of zij? Heeft hij veel hoofdpijn door te hoge stress? Slaapt ze slecht? Barst ze bij het minste of geringste in huilen uit omdat het haar teveel is? Ontploft hij thuis na een zware dag op het werk, waardoor zijn kinderen bang voor hem worden? Voelt ze zich ziek? Moe? Uitgeblust? Zorgt hij nog goed voor zichzelf, of haalt hij alleen maar eten onderweg bij Fastfood ketens? Leef je in en benoem het. Hoe meer jouw ideale klant zich herkent, hoe eerder ze op je “Ik meld me nu aan” knop drukken!

  2. Benoem duidelijk en concreet het resultaat.

    Zorg dat het resultaat dat ze kunnen bereiken duidelijk is en past bij de ‘pijn’. Wees wel eerlijk, beloof geen gouden bergen als je die niet waar kunt maken. Maar wees vooral ook niet te bescheiden. Krijgen jouw klanten meer rust in hun hoofd als ze met jou werken? Benoem het! Slaapt 80% beter nadat ze bij jou zijn geweest? Schrijf het op. Wees duidelijk en concreet. Je klanten hebben niets aan wollige taal, ze willen weten wat zij kunnen bereiken als ze met jou in zee gaan.

  1. Zorg dat je je onderscheidt.

    Grote kans dat je niet de enige in Nederland bent die doet wat jij doet. Geeft niks, zolang jij wel duidelijk maakt wat jou anders maakt. Weet jij precies waar je klant doorheen gaat omdat je het zelf hebt meegemaakt? Ben jij heel direct, maar wel doeltreffend? Is er iets wat jou écht anders maakt dan je collega’s? Benoem het. Zorg dat mensen weten waarom ze jou moeten hebben.

Veel succes! En heb je toch nog hulp nodig, dan mag je altijd contact opnemen.

Ik help je met liefde!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *